Co robić, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania, a nie ma racji?

Bardzo często, mimo posiadania wykupionego ubezpieczenia komunikacyjnego w postaci OC, wiele osób niestety wchodzi w konflikt z towarzystwem ubezpieczeniowym, gdy przychodzi do konieczności wypłaty odszkodowania. Nierzadko zakłady po prostu uchylają się od zobowiązań względem poszkodowanych i wysyłają odmowne decyzje dotyczące wydzielenia rekompensaty.

Niemniej jednak nie oznacza to wcale, że raz uzyskana odmowa musi być decyzją wiążącą. Bardzo często mamy szansę wygrać i wywalczyć należne nam środki pieniężne, lecz w tym celu niezbędne okazuje się przede wszystkim biegłe zaznajomienie z obowiązującymi regułami postępowania w takich sytuacjach oraz przepisami natury prawnej.

Możemy zaprotestować śmiało i bez obaw o to, że narobimy sobie jakichś dodatkowych problemów. Tak z pewnością nie będzie. W pierwszej kolejności zaleca się przede wszystkim odwołanie bezpośrednio do ubezpieczyciela, a następnie możemy skierować się o pomoc do Rzecznika Finansowego. Jeżeli i to nie pomoże, postawmy na sąd i rozstrzygnijmy sprawę drogą sądową. Wypłata odszkodowania powinna zostać skonsultowana z kimś, kto się na tym zna, na przykład udajmy się do prawnika i kiedy stwierdzi on, że faktycznie racja leży po naszej stronie, warto byłoby, abyśmy napisali odwołanie do ubezpieczyciela.

Nie martw się, za takie posunięcie nie zostaniesz obarczony żadnymi karami natury finansowej. Nie ma także nic złego w tym, że podważasz czyjąś opinię, bo przecież w grę wchodzą tu środki pieniężne, zatem każdy walczy o swoje. Musisz wiedzieć, że nie masz nic do stracenia, zatem zupełnie naturalnym jest odwoływanie się, zwłaszcza gdy mowa o stosunkowo dużych nakładach finansowych, a Ty nie masz z czego opłacić naprawy swego pojazdu samodzielnie. Nie ma pośpiechu w zakresie odwołania od stanowiska przyjętego przez towarzystwo ubezpieczeniowe.

Co robić, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania, a nie ma racji?

Możesz, zgodnie z obowiązującymi przepisami natury prawnej, sformułować takie odwołanie w ciągu trzech lat od momentu otrzymania od zakładu pisma, w jakim jest odmowa udzielenia Ci stosownej rekompensaty. Nie zaleca się odkładania spraw na później i czekania aż paru lat, bo im później tym gorzej i maleją Twoje szanse. Warto zatem kuć żelazo póki gorące. Odwołanie formalne, które zaleca się zgłosić w przypadku wspomnianej odmowy to nic innego jak reklamacja, która regulowana jest z zastosowaniem określonych przepisów natury prawnej.

Musimy także wspomnieć o tym, że ubezpieczyciel ma po złożeniu takiego odwołania ze strony poszkodowanego ma czas trzydzieści dni na udzielenie mu odpowiedzi. Niekiedy, ale to tylko wtedy kiedy sprawy są znacznie bardziej skomplikowane, dochodzi do wydłużenia tego okresu do sześćdziesięciu dni. Brak stosownej odpowiedzi ze strony towarzystwa w wyżej wymienionym okresie to natomiast znak dla Ciebie, iż wniosek rozpatrzony został na Twoją korzyść.

Kiedy ubezpieczyciel odmawia udzielenia Ci odszkodowania, wtedy możesz udać się o pomoc do Rzecznika Finansowego. On zajmie się realizacją działań w Twoim imieniu i bezpośrednio za Ciebie. Pozwala to przede wszystkim na wykorzystanie profesjonalnie, precyzyjnie i zgodnie z przyjętymi normami drogi postępowania reklamacyjnego. W tym celu niezbędne jest dołączenie do wniosku kopii naszego odwołania.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here